dec 17

Bizonyára számos álláslehetőséget talál közösségi oldalakon.

Az álláslehetőségre közvetlenül is pályázhat ezen oldalakon keresztül és a pályázat benyújtásához elegendő a csupán a közösségi oldalon létrehozott profiljának továbbítása.

Egyszerű, gyors – de valóban célravezető kizárólag a social media profilunk továbbítása az álláshirdető felé?

Mi a vállalati recruiter javaslata?

Hogy ne riassza el a pályázót a túl időigényes pályázási folyamat, örömmel veszik a social media oldalon keresztüli jelentkezést.

Ez minden olyan esetben, amikor nagyon kevés pályázatra számíthatnak, a megkapott pályázat nagy értéknek számít, feltéve, hogy a jelentkező releváns tapasztalattal bír.

Amikor azonban több száz jelentkezés ”fut” be, a pályázók mérlegelésekor egy social media profil hátránynak számíthat az elbíráláskor.

Miért?

  • A Social Media oldalon létrehozott profil általában kevés információt tartalmaz.
  • Általános, összefoglaló információk nem kellő mélységben írják le a pályázó tapasztalatát.
  • Nem az adott álláshirdetésre van ”testre szabva”.

Mindez azt mondatja az egyébként is időhiányban szenvedő vállalati HR-essel, hogy

  • a jelölt tapasztalatát nehéz megítélni, hogy releváns-e vagy sem (kevés az információ)
  • nem mutatja a kapcsolódási pontokat (nem testre szabott)
  • sok információnak (például korábbi munkáltatók tevékenységi köre, mérete) utána kell nézni (időigényes)
  • ”a jelölt nem vette a fáradságot”, hogy a kellő alapossággal és elkötelezettséggel pályázzon a pozícióra – komolyan vehető a szándék?

Emiatt pályázata várhatóan ”hátrébb sorolódik” vagy egyáltalán nem veszik elbírálás alá.

A közösségi oldalon található profilt nagy valószínűséggel a recruiter egyébként is górcső alá veszi, hogy minél több információval rendelkezzen a jelöltről. És ha ez a social media profil nem kellően részletes, nem tartalmaz olyan és annyi információt, amely egy szakmai önéletrajztól általában elvárható, akkor ez, mint pályázati anyag kevés…

Érdemes ezért egy részletes, az adott álláshirdetésre testre szabott szakmai önéletrajzot eljuttatni a hirdető cég felé minden esetben.

Megéri!

+1 tipp: angol nyelvű álláshirdetésre angol nyelvű önéletrajzzal pályázzon (vélhetően a döntéshozók között külföldi vezető munkatárs is található)